Eerste dagen New York – basketbalwedstrijd & Trump Tower!

Home / Travel / Eerste dagen New York – basketbalwedstrijd & Trump Tower!

Al eerder had ik gedeeld dat ik een tijdje geleden op reis naar New York was geweest. Op Instagram heb ik al heel veel foto’s geplaatst en natuurlijk was mijn laatste artikel een outfitpost met foto’s gemaakt in NYC. Maar een artikel over de reis zelf was nog niet online gekomen, onder andere omdat ik (zoals altijd) weer zoveel foto’s heb gemaakt waardoor het een dag kost om alles uit te zoeken haha. Maar het is gelukt en in dit artikel deel ik de eerste 3 dagen van onze reis!

new-york-dag-1-kopie
img_3290Op zondag 25 februari vertrokken wij al vanuit Groningen met de trein richting Schiphol. Omdat wij zo ver moeten reizen naar de luchthaven, zat er niets anders op dan een hotel te boeken voor 1 nacht. Iemand tipte ons het Ibis budget hotel, de naam zegt het al, een budget hotel. Basic, alles wat je nodig hebt en niets meer, prima dus!

We moesten maandag in de ochtend al om 8 uur op het vliegveld zijn en moesten dus vroeg ons bed uit, we aten snel een ontbijtje in de ochtend om vervolgens met een pendelbusje naar het vliegveld gebracht te worden.

img_3303Rond 11 uur (maandag 26 februari) vertrok ons vliegtuig vanaf Schiphol, om na een korte vlucht alweer in Frankfurt aan te komen. Daar hadden we een tussenstop, maar voor wij het door hadden zaten we alweer in het volgende vliegtuig richting Amerika. Ik vond de reis erg snel gaan, onder andere omdat ik heb kunnen slapen in het vliegtuig, dat scheelt zo erg!

We kwamen overdag aan in Amerika. Ergens heel fijn omdat je dan gelijk wat kunt gaan zien van de omgeving en nog wat hebt aan je dag. Maar tegelijkertijd is het wat betreft jetlag vaak niet mega handig. Ik had er gelukkig niet zoveel last van omdat ik had kunnen slapen in het vliegtuig, maar mijn moeder was enorm moe de rest van de dag.

Wij werden opgehaald van het vliegveld door een collega van mijn moeder, superfijn want voor het eerst in een lange tijd hoefde ik nergens om te denken en kon ik gewoon blindelings achter iemand aan lopen. Hij bracht ons naar het hotel waar we verbleven, het Stewart hotel, superluxe met enorm fijne bedden omg! Toen wij onze spullen gedropt hadden, was het tijd om even de “buurt” te verkennen en ergens wat te gaan eten. En nadat wij gegeten hadden, vertrokken we samen met 2 anderen naar een basketbalwedstrijd in Barclays Center. Ik weet nog dat ik toen ik in Canada was, ik te zuinig was om geld uit te geven aan een ijshockeywedstrijd, tot op de dag van vandaag heb ik daar nog spijt van. Deze keer zal het mij niet weer overkomen. Dus gingen wij diezelfde avond nog naar een basketbalwedstrijd tussen Chicago Bulls & Brooklyn Nets. Hoewel ik geen verstand van basketbal heb en daar ook niet echt mijn interesse ligt, was het heel speciaal om eens mee te maken! Ik moet heel eerlijk zijn dat ik het publiek en alles er omheen bijna interessanter vond dan de wedstrijd zelf, het is echt een hele happening en je moet het gewoon echt eens meemaken in je leven! Na de wedstrijd zijn we weer terug gegaan naar ons hotel, waar we heerlijk hebben geslapen!

img_3276 img_3289  new-york-dag-1-2

img_3318Op dag 3 (27 februari) stonden wij al erg vroeg op om er een productieve dag van te gaan maken (en ook omdat we een jetlag hadden haha). Nadat wij ons klaargemaakt hadden gingen wij opzoek naar een leuke plek om te ontbijten, maar echt leuke brasserieën zoals wij in Nederland hebben, konden wij helaas niet vinden. En dus eindigden we onze zoektocht met een broodje, banaan en een appel van een kraampje op straat, ook prima!

img_3357Daarna vertrokken wij samen met 5 kennissen om de stad te verkennen. Of nou ja eigenlijk om rondgeleid te worden aangezien onze kennissen daar vaker kwamen of er gewoond hadden. Zo bezochten wij onder andere Times Square, de Trump Tower, Central park, zagen we het vrijheidsbeeld van een afstandje en gingen wij naar Ground Zero.

Times Square was hetgeen wat ik mij had voorgesteld hoe New York er overal uit zou zien, maar dat viel dus heel erg mee, of juist tegen? Grote billboards met felle lichten en overal verklede mensen die geld proberen te verdienen door foto’s met je te maken. Ik vond Times Square wel ontzettend magisch, misschien een gekke woordkeuze maar misschien is dat wel omdat je dan ineens een soort filmsetting in real ziet, zo gek.

Wij zijn naar Central Park gelopen vanaf ons hotel, best wel een eindje, maar wel via allemaal leuke wegen. Sowieso is door New York lopen al een hele ervaring op zichzelf. Af en toe liepen wij een sportwinkel binnen en kwamen we zoals ik al eerder zei, een interessant gebouw tegen. Om vervolgens in Central park even rustig de tijd te nemen voor het prachtige weer en de eekhoorntjes, ik vind dat gewoon geweldige beestjes. En al helemaal leuk is dat de eekhoorntjes in Central Park zelf naar je toe komen en zelfs uit je hand eten (al geef je ze geen eten, dan kijken ze alsnog even in je hand), te cute!

img_3379Na Central Park pakten wij met zijn allen 2 taxi’s naar Battery park. Vanaf daar kon je het vrijheidsbeeld van een grote afstand zien. Ergens vonden wij het toch wel jammer dat we haar alleen van zo’n grote afstand konden bewonderen. Maar later hebben wij dat nog goedgemaakt! Maar op deze dag 3 hadden we er vrede mee dat wij haar in ieder geval gezien hadden! Misschien heel cliché, maar het is zo bijzonder om het beeld dan eindelijk in het echt te zien en dat was voor ons eigenlijk het belangrijkste.

img_3430 img_3429

img_3448Vervolgens bezochten wij nog Ground Zero, ook zo bijzonder (ik kan even het goede woord niet vinden). Maar het is zo’n beladen plek en het is zo tragisch als je daar staat en denkt aan wat er zich daar afgespeeld heeft. Maar ondanks dat was het wel een hele mooie ontroerende plek.

Tot zo ver de eerste 2 dagen van onze reis! Op dag 3, eigenlijk onze eerste echte volledige dag in NYC, liepen wij 17,1 kilometer. Wij hebben in totaal die dag 1 keer een taxi en 1 keer de metro genomen. Dat is niet alleen maar fijn omdat het geld bespaard, het is veel leuker om alles te voet te doen, je ziet veel meer en het is zeker geen straf om door New York te wandelen. Althans voor mij niet haha! Deze eerste dagen waren heel vol, er waren veel indrukken en het was echt tof! Zoals ik al in een eerder artikel zei, zou ik er best wel willen wonen voor een paar maanden, maar ik zou er denk ik niet voor een langere tijd kunnen wonen. Ik houd toch ook wel veel van gezellige boetiekjes en restaurantjes, niet continue haastig leven. En ik hou stiekem toch ook wel erg veel van Nederland!

img_3443 img_3433

img_3404img_3405 img_3411  img_3401img_3417 img_3426  img_3399 img_3398 img_3395 img_3340

img_3343img_3380 img_3350  img_3369 img_3372 img_3378    img_3338 img_3334 img_3331  img_3328  img_3337 img_3321

img_3311img_3324 img_3326 img_3314

Wat is de drukste stad die jij ook ooit bezocht hebt?