Dierentuin & attractiepark in Ho chi Minh City / Vietnam

Home / Travel / Dierentuin & attractiepark in Ho chi Minh City / Vietnam

ho-chi-minh-6Onze laatste dagen in Vietnam brachten wij door in Ho Chi Minh city, dit is de grootste stad van Vietnam en hier zouden we ook weer vandaan terugvliegen naar Thailand. We hadden maar twee dagen in Ho Chi Minh en besloten dus om deze dagen in een dierentuin en een pretpark door te brengen. Want tja, zoals ik al in andere artikelen heb verteld is dierentuinen bezoeken echt een terugkerende activiteit geworden afgelopen zomer.

ho-chi-minh-2-kopie

img_692324 augustus – bezoek aan de dierentuin

Op dag 59 reisden wij ‘s ochtends al vroeg met het vliegtuig vanuit Danang naar Ho Chi Minh City. Onze vlucht ging erg snel en al redelijk vroeg kwamen wij weer aan op onze nieuwe verblijfplaats.

Nadat wij onze spullen hadden hadden uitgestald in onze kamer besloten wij om de dierentuin te bezoeken. We hadden namelijk nog genoeg tijd om dingen te ondernemen en dan is uiteraard naar de dierentuin gaan (en shoppen ;)) een goede activiteit!

7594111408_img_2537img_2534

Het was een erg grote dierentuin midden in het centrum. Voordat we bij de dierentuin arriveerden, gingen wij eerst nog wat eten bij de Lotteria, dat “restaurant” doet mij nog steeds altijd denken aan Zuid-Korea. Alleen al om die reden wil ik er elke keer wanneer ik de kans krijg, even langs haha.

ho-chi-minh-3-kopie

img_6950kopieNadat wij wat hadden gegeten liepen wij naar de dierentuin. Eigenlijk wilden we met de taxi, maar geen enkele taxichauffeur wilde onze voor één minuut rijden meenemen. Gelukkig viel de dierentuin echt niet tegen! Het zag er allemaal erg goed verzorgd uit en de verblijven waren ook boven gemiddeld vergeleken met de andere dierentuinen die ik in Azië bezocht heb. Het was in ieder geval een leuk uitje en we hebben uiteraard een heleboel dieren gespot, inclusief wildlife (soort van… eekhoorns en ratten haha).

Toen we genoeg dieren gezien hadden voor de rest van de vakantie, liepen wij door naar winkelstraatjes. Want ja, er was nog genoeg tijd om te winkelen! Op één of andere manier ben ik tijdens deze reis heel erg goed geslaagd in het vinden van leuke nieuwe kleding. Die had ik niet aan zien komen toen ik weg ging. Zo kwam ik dus ook thuis met een paar kilo meer dan toen ik vertrok.

ho-chi-minh-4img_2529ho-chi-minh-5

ho-chi-minh-325 augustus – water/attractiepark Suoi Tien

Op onze een-na-laatste dag samen in Vietnam bezochten wij een pretpark. Ik ben nog steeds dol op pretparken dus ik was erg excited voor deze activiteit. Het pretpark was niet goed vindbaar op het internet, dus ik verwachtte er niet teveel van. De vorige keer dat ik een pretpark ging bezoeken, met Elvira in Laos, bleek het hele pretpark en de dierentuin niet meer te bestaan.

Maar, het park heeft al mijn verwachtingen overtroffen. Het was een soort Aziatische Boeddhistische versie van Disneyland. Alles zag er zo mooi en verzorgd uit. Ook werden er shows gegeven en liepen er karakters rond!

ho-chi-minh-7

ho-chi-minh-kopieOveral stonden een soort tempels, maar dan nog meer sprookjesachtig. We hebben nog een tijdje naar een show gekeken, al heb ik het verhaal niet helemaal begrepen. Wel was het decor erg mooi gemaakt, zo speelden ze op een soort plateau in het water en wanneer ze dan “vielen”, vielen ze extra spectaculair in het water, erg leuk!

Om ons heen waren er allerlei gouden gebouwen en kleurrijke draken te zien. En natuurlijk waren er ook een aantal attracties in dit pretpark. Zo waren er een paar (kleine) achtbanen, een soort treintje en een reuzenrad. Wel moest je voor elke attractie nog apart betalen, dus we zijn maar in een paar attracties geweest aangezien er geen pinautomaat op het park aanwezig was en ons geld ondertussen op was.

ho-chi-minh-8

img_2569Natuurlijk maakten we een ritje in de achtbaan en in het reuzenrad. Zo zaten we in het reuzenrad (en de achtbaan) samen met een aantal monniken die de tijd van hun leven leken te hebben. Sowieso waren er geen andere toeristen in het park, dus we werden de hele dag erg aangestaard. Zelfs door het personeel, die overigens ook geen Engels spraken.

We gingen ook nog in een “attractie” in de vorm van een soort treintje, het leek een beetje op zo’n soort fietskarretje, al was die waarschijnlijk sneller geweest. Met het treintje gingen we over het krokodillenverblijf heen, dat was wel bijzonder.

ho-chi-minhimg_2568
img_2572Na deze “attractie” gingen we door naar het andere gedeelte van het park: het waterpark! Daar had ik voornamelijk foto’s van gezien dus ik was erg benieuwd en had erg veel zin om van glijbanen af te gaan. Maar, ons geld was ondertussen helemaal op en we hadden zelfs geen geld meer over voor een kluisje. Na veel gedoe lukte het uiteindelijk om met dollars een kluisje te huren en was het tijd om te gaan zwemmen!

ho-chi-minh-9

img_7054In het waterpark werden wij al helemaal aangestaard door alle Aziaten om ons heen, waarschijnlijk had ik hetzelfde gedaan in hun situatie. Wij waren namelijk de enigen met badkleding aan, in plaats van broeken en shirts en we waren ook nog blank.

Ook hier spraken ze geen Engels, maar konden ze wel erg goed op hun fluitje blazen wanneer ze het ergens niet mee eens waren.

We zijn een paar keer van glijbanen afgeweest en we hebben wat rondgedobberd. Het waterpark vond ik een beetje tegenvallen. Alhoewel, er was niet zoveel te beleven, maar het zag er wel erg mooi uit!

4b03bd07-7ed2-4e5a-94d5-5ce12c04d1f1

Wij hebben ons prima een dagje vermaakt in dit attractiepark! Het was er vooral heel erg mooi en er was op zich ook wel genoeg te doen. Zo wilden wij eigenlijk nog wel in meer attracties en wilden wij gaan karten, maar doordat we niet genoeg geld mee hadden zat dat er helaas niet voor ons in (wel leerzaam voor de volgende keer: altijd genoeg geld meenemen).

Het was een geslaagde dag!

ho-chi-mionh-6     img_2551 img_2553 img_2558img_7007    img_2573 img_2576 img_2582 img_2608 img_2609 img_2611

26 augustus – laatste dag in Vietnam

Toen was de reis alweer voorbij, of nou ja bijna. We hadden nog één laatste dag met zijn drieën. Deze laatste dag samen hebben wij voornamelijk rustig doorgebracht in cafeetjes, restaurants en in winkelcentra. En als afsluiting aten we heerlijk Indiaas eten!

Ook gingen Nienke en ik in de avond nog naar de kapper, maar dat verliep niet helemaal soepel. Mijn haar was namelijk (behoorlijk) scheef geknipt, zelfs nadat we terug waren gegaan was het nog niet recht. Maar hey, het was wel weer een bijzondere ervaring haha.

Na ons bezoek aan de kapper pakten wij onze tassen in voor de terugreis. Dit was overigens nog een hele uitdaging want zoals ik al eerder schreef, hadden we een heleboel meer kilo’s dan op de heenreis.

ho-chi-minh-2

Dit was alweer het laatste artikel over Vietnam! Hierna komt er nog één artikel over deze reis, deze zal gaan over Bangkok!

Vietnam is één van de mooiste landen die ik ooit bezocht heb, ik wil er ook zeker nog eens naartoe terug aangezien we nu nog zo’n groot deel niet bezocht hebben. Het is natuurlijk ook niet mogelijk om alles te zien in drie weken, maar toch hebben we heel veel mooie plekken mogen bezoeken!