New York, Times Square, Brooklyn Bridge & Liberty Statue!

Home / Travel / New York, Times Square, Brooklyn Bridge & Liberty Statue!

new-york-dag-3
img_3702Het is alweer tijd voor het 2de artikel over New York! Op dag 4 (28 februari) begonnen wij de dag met een “stevige” wandeling! Google Maps wees ons een klein beetje de verkeerde kant op, waardoor wij langs het water naar Central Park zijn gelopen. Zeker geen straf!

Tussendoor maakten wij een stop bij de High Line, dat is een park gelegen op een 2,3 km lang verhoogde treinrails. Echt superleuk om eens te bezoeken, aangezien je eigenlijk gewoon tussen de appartementen doorloopt. Helaas was het in februari niet mega warm en groen, maar alsnog was het tof om te bezoeken!

img_3455img_3462   img_3479

img_3494Nadat wij de high line bezocht hadden, liepen wij richting Central park. Wij hadden van verschillende mensen gehoord dat het echt een aanrader was om te gaan fietsen door Central Park. Zodoende huurden wij een fiets voor 4 uur, achteraf was dat wel veel te lang, maar zo hoefden wij in ieder geval niet te haasten of op de tijd te letten.

Uiteindelijk hebben wij tussen de 1,5 uur en 2 uur door Central Park gefietst. Sommige stukjes omhoog waren nog best pittig, maar gelukkig hadden we prachtig weer!

img_3485Ook super fijn dat er verder geen motorvoertuigen in het park waren, waardoor je niet bang hoefde te zijn overreden te worden haha. In het park had je aparte fiets en wandelpaden, heel goed geregeld!

Wij waren natuurlijk maar een paar dagen in New York, anders was het ook tof geweest om nog een stukje te wandelen door het park. Maar in ieder geval, mocht je niet zoveel tijd hebben dan zou ik het zeker aanraden om Central Park per fiets te verkennen!
img_3489   img_3504 img_3505 img_3498img_3510 img_3513 img_3517 img_3520 img_3541 img_3546

Nadat we onze fietsen weggebracht hadden, zijn wij wat gaan eten. Om vervolgens de metro te pakken naar Battery park. Daar aangekomen waren wij er precies op het goede moment. We hoefden maar heel even te wachten op de gratis ferry!

We hadden een aantal jaren geleden al een citytrip boekje gekocht over New York en daar stond in dat er een gratis ferry was naar Staten Island. Met die ferry kom je dan erg dicht langs het vrijheidsbeeld. En ondanks dat we het vrijheidsbeeld al gezien hadden van een grote afstand, wouden we hem natuurlijk ook van dichterbij kunnen bekijken. Dit was dus echt perfect want met de ferry stop je dan wel niet op Liberty Island, maar ga je er best wel dicht bij langs.

img_3547 img_3548

img_3552Ik denk dat de gratis ferry toch wel de beste tip is die ik je kan geven als het gaat om dingen zien in New York. Er worden veel korte trips naar Liberty Island aangeboden door verschillende organisaties. Maar ik vond het uiteindelijk niet zonde dat ik niet op het eilandje zelf geweest ben.

Verder zijn wij wel van de boot afgegaan om een kijkje te nemen op Staten Island, maar na een half uur hebben we ook weer de ferry terug genomen omdat wij nog andere dingen wouden zien die dag.

img_3554 img_3569

img_3639Vanaf het Battery park zijn wij doorgelopen naar de Brooklyn Bridge. Het klinkt gek maar het voelde echt als een cadeautje toen wij daar aankwamen.

We hadden een best wel drukke dag en wij hoopten vooral dat wij fietsen door Central Park en de ferry tocht op 1 dag konden doen. Wij waren dus al erg blij dat dat gelukt was. Toen waren we dus ook nog op tijd om bij daglicht de Brooklyn Bridge te zien. Het was eerst nog even zoeken hoe wij nou daadwerkelijk op de brug zelf konden komen, maar na verschillende mensen gevraagd te hebben lukte het!

De Brooklyn Bridge is een hangbrug die Manhattan met Brooklyn verbindt. Halverwege besloten wij om weer terug te lopen, anders zouden we helemaal laat terug zijn en na zo’n intensieve dag waren we toch al best wel moe.

Ons plan was om dan ‘s avonds nog naar Times Square te gaan. Maar uiteindelijk was het al donker voor we het door hadden. En dus gingen wij meteen door naar Times Square om het daar ook eens mee te maken bij avond. Want dat is toch nog wel weer een stukje magischer dan bij daglicht!

img_3607 img_3632  img_3634  img_3653 img_3656

unadjustednonraw_thumb_be4

img_3694Op Times Square werden verschillende acts gedaan door straatartiesten. Er hing echt een heel gezellig sfeertje en wat ik net ook al vermelde, het had iets heel magisch!

Toch vond ik het beiden erg tof, Times square bij daglicht en bij avond. Mocht je er dus ooit komen, dan zou ik er dus meerdere keren heengaan!img_3658 img_3660 img_3691img_3688

img_3712 Op dag 5 (1 maart), hadden wij eigenlijk niets meer over om te doen. Dat is best typerend voor mijn moeder en ik. Wij plannen onze eerste dagen zo vol, waardoor wij op de laatste dag(en) alles al gezien hebben.

Zo ook deze keer. En dus maakten wij er een dagje winkelen van. Helaas vonden we niets leuks, maar brachten wij nog wel een bezoekje aan het Washington Square park. Hoewel ik niet eerder iets over het park gelezen had, is het zeker leuk om er een bezoekje aan te brengen! Vooral als je (net zoals ik) een zwak hebt voor eekhoorntjes haha. En ook hier in dit park was de sfeer zo ontzettend fijn. Ik kan mij voorstellen dat het er in de zomer nog fijner is!

new-york-dag-4

img_3710Deze laatste dag hebben wij vooral veel gelopen en rustig aan gedaan. Op 2 maart vertrokken wij weer naar Nederland. Dat is nog een heel verhaal opzich.. Maar het komt er op neer dat onze vlucht gecanceld was door de random sneeuwval en storm. Gelukkig na een hele dag gewacht te hebben op het vliegveld, konden wij in de avond toch nog mee op een vlucht naar Polen en uiteindelijk naar Nederland. Zondag 3 maart zijn wij weer terug gekomen van deze toffe citytrip!

Tot zo ver het reisverslag van New York! Het was een droom die uitkwam en het was zo ontzettend gaaf. Zoals ik ook al eerder zei zou ik zeker wel voor een tijdje willen wonen in New York, maar het is wel een te drukke stad voor mij om er een langere tijd te vestigen. Wel kan ik niet wachten om weer eens terug te gaan! Er zijn nog een heleboel dingen die ik wil zien haha.

Klik hier voor het vorige artikel over New York.