Thailand Chiang Mai & Pai!

Home / Travel / Thailand Chiang Mai & Pai!

Een tijdje terug (een maand) plaatste ik mijn eerste artikel over Thailand, in dat artikel deelde ik de eerste 4 dagen van mijn reis in juli en augustus (jaja.. dat is alweer een lange tijd geleden). Ondertussen kreeg ik het erg druk, gebeurden er een heleboel dingen en ging mijn laptop ook nog eens kapot waarop ik eindelijk alle bestanden had uitgezocht van de reis. Maar omdat ik over anderhalve week voor 3 weken naar Indonesië ga, wou ik voor die tijd de artikels over Thailand en Maleisië geschreven en geplaatst hebben. Anders zou het hier bij blijven en dat zou ik zonde vinden aangezien het toch wel leuk is om weer terug te lezen over een tijdje bijvoorbeeld.

Dus deel ik in dit artikel de foto’s en ervaringen van dag 5 t/m 8 in Thailand!

img_9049 img_9060

Dag 5

Op dag 5 (23 juli) zaten wij nog in Chiang Mai, vanuit daar besloten we om een taxi te nemen naar Wat Phra That Doi Suthep, daar kon je een bergtempel beklimmen om vanaf daar een prachtig uitzicht te hebben over de stad. We hadden een taxichauffeur die daar op ons wachtte tot wij weer terug kwamen, handig!

img_9056  img_9064 img_9077 img_9082 img_9089 img_9125 img_9120  img_9131 img_9147

Dag 6

DCIM100GOPROGOPR0307.JPG1 van de leukste dingen van de reis vond ik toch wel het ziplinen door de jungle van Chiang Mai. ‘s ochtends vroeg werden wij bij ons hotel opgepikt door de organisatie Eagle Track. Wij hadden het gouden pakket geboekt zodat we alles uit deze dag konden halen. Samen met een groep andere toeristen waaronder een aantal Nederlanders, vertrokken we met een paar gidsen de jungle in. Het was enorm goed geregeld en het is goed om te zien dat veiligheid voorop staat. Ook was het tof dat er afwisseling was van “activiteiten”, zo had je natuurlijk kabelbanen maar ook een soort parcours en af en toe kon je kiezen voor een vrije val naar beneden. Deze ervaring had ik zeker niet willen missen!

DCIM100GOPROGOPR0368.JPG DCIM100GOPROGOPR0376.JPG

schermafbeelding-2017-12-06-om-17-35-43

img_9191 img_9195 Nadat wij terug kwamen van het ziplinen moesten wij op zoek gaan naar onze volgende slaapplek. Uiteindelijk toen wij weer een beetje bijgekomen waren in het gasthuis waar we verbleven, was het tijd om wat avondeten te vinden. Uiteindelijk kwamen we bij een nightmarket img_9199waar wij allebei een aantal lekkere dingen kochten om in het midden van de markt op te kunnen eten.

Het is superleuk dat er zoveel verschillende eetkraampjes op 1 plek zitten. Vooral omdat je dan bij elk kraampje weer iets anders kunt kopen om te proeven en op die manier gerechten kunt combineren!

En in de avond gingen wij nog op aanraden naar de lady cabaret show. Allereerst dacht ik vooral: waarom? Maar echt, als je ooit “de kans” hebt, gewoon heen gaan, het is zo grappig!

Niet geheel mentaal voorbereid gingen Larissa en ik erheen. Om 21:30 uur begon de show in een bar op de Anusan Markt. Al voordat de show begint zie je de Ladyboys rondlopen. Uiteindelijk hebben wij ons erg vermaakt maar ik was wel enorm blij dat ik geen man was haha.

img_9214 img_9217

Dag 7

Omdat wij op dag 4 al naar de watervallen waren geweest, liepen we 1 dag voor op onze planning. Ik had iets vaags op internet voorbij zien komen over de Grand Canyon van Chiang Mai. Zodoende namen wij een Grab taxi naar de Grand Canyon. Daar eenmaal aangekomen stopten wij onze spullen in een kluisje om vervolgens een zwemvest op te halen. Tussen de prachtige roodkleurige rotsen kon je een parcours afleggen in een soort waterpark of je kon vrij zwemmen, Maar je kon er ook voor kiezen om van een klif af te springen, 7,5 naar beneden het water in. Larissa was verstandig en besloot om aan de overkant het water in te lopen.

Ik wou persé van de klif springen, maar was zo dom om mijn zwemvest aan te houden tijdens het springen. Uiteindelijk maakte ik een harde klap op het water en heb ik de rest van de reis met rugpijn rondgelopen, niet zo slim dus haha. Maar ondanks deze ervaring heb ik er geen spijt van, het was tof!

img_9262 img_9266 img_9301img_9269 img_9273 img_9275 img_9279 img_9281 img_9292  schermafbeelding-2017-12-06-om-17-41-57

Dag 6

Op 26 juli reisden wij van Chiang Mai naar Pai. We maakten een lange reis in een mini busje via een weg met 762 bochten… We hadden al horrorverhalen gelezen over misselijke mensen en buschauffeurs die heel beroerd reden etc. Uiteindelijk viel het enorm mee en ondanks dat ik normaal gesproken best snel wagenziek wordt, heb ik nergens last van gehad gelukkig.

Eenmaal in Pai aangekomen zijn wij eerst wat gaan eten bij het eerste beste tentje dat wij konden vinden. Het regende die dag enorm hard en zelfs in het “restaurantje” waar wij onder een afdakje zaten, werd je alsnog nat geregend haha. Gelukkig was het eten wel erg lekker!

Daarna begon pas het echte avontuur.. Na een vrij lange busreis waren we te moe om naar ons hostel te lopen, ondanks dat het prima was om te doen, vonden wij het toch een beter idee om een taxi aan te spreken. Zodoende spraken wij een taxichauffeur aan, die eerder zelf al tientallen keren TAXI! TAXI! had geroepen. Hij kon ons wel naar ons verblijf brengen maar hij moest nog even een vriend ophalen. Uh oké? Wij begrepen het niet helemaal maar al gauw werd het ons duidelijker. Hij kwam terug met zijn vriend en 2 scooters, wat betekende dat wij bij hun achterop de scooter moesten gaan zitten en zo naar het verblijf gebracht werden. Uiteindelijk achteraf was het een grappige situatie maar op het moment zelf was het vooral erg ongemakkelijk om bij een wildvreemde man achterop de scooter te zitten haha.

img_9313We hadden een heel leuk verblijf geboekt met kleine schattige huisjes en een zwembad. Het “park” waar we verbleven heette Paitopia, op loopafstand van het centrum en verder was het een rustig maar leuk uitziend park. Zeker een aanrader!
img_9322 img_9335 img_9344 img_9347 img_9350  img_9366img_9357 img_9363  img_9370 img_9390 img_9354

In de avond is er in Pai een hele leuke nightmarket, veel lekker en goed eten voor weinig! En niet alleen eten maar ook een heleboel leuke kraampjes waar je souvenirs kunt halen, uiteindelijk had ik spijt dat ik niet al mijn souvenirs niet hier al had gehaald. Een aantal items kan je bijvoorbeeld alleen in Pai vinden!

Dit waren alweer de dagen 5 t/m 8, het artikel van overmorgen zal gaan over de dagen 9 t/m 13!