Thailand | de heenreis, Bangkok, Ayuthaya & Chiang Mai

Home / Travel / Thailand | de heenreis, Bangkok, Ayuthaya & Chiang Mai

thailand-collage
Ondertussen ben ik al een best lange tijd terug uit Thailand, bijna 2 maanden. 2 hectische, mega drukke maanden. Pas nu kan ik tijd vrij maken om de foto’s te bekijken en een poging te doen tot het uitzoeken ervan. Echt uitzoeken ga ik pas over een half jaar doen wanneer ik er en fotoboek van ga maken, maar helemaal geen artikels erover schrijven kon ik ook niet. Ook omdat ik bijvoorbeeld mijn artikels over Canada nog regelmatig terug lees en ik het toch wel leuk vind om dat bij deze reis ook te kunnen doen!

Deze keer is het een iets minder uitgebreid verslag en gaat het meer om de foto’s. 😉

Op 18 juli vertrok ik samen met Larissa naar Thailand, waar wij 5 weken zouden rondtrekken. Op de heen en terugweg hadden we een tussenstop in München. Gelukkig hebben wij ons daar prima vermaakt en ook de vlucht naar Thailand ging voor mijn gevoel best snel!

thailand-collage-2
DAG 1

Wij kwamen 19 juli in de ochtend al aan in Bangkok, na een miscommunicatie met het hostel dat we geboekt hadden, zijn we opzoek gegaan naar een ander hostel. Die vonden wij uiteindelijk een straat verderop. Daar lieten wij onze spullen achter om vervolgens de omgeving een beetje te verkennen. We bezochten een tempel en verder hebben we de rest van de dag het redelijk rustig aan gedaan.

img_8240 img_8256 img_8278img_8268   img_8330 img_8300img_8374 img_8377 img_8334img_8384

DAG 2

img_8399We hadden al veel goede verhalen over de Co van Kessel fietstour door Bangkok gehoord op Facebook. En dus besloten we om gelijk de 2de dag deze fietstour te gaan doen. En inderdaad, wanneer je ooit in Bangkok bent dan moet dit eigenlijk wel op je to-do lijstje staan. Wij waren met een groep van ongeveer 10 Nederlanders en 2 gidsen, Dow & Popcorn volgens mij (of iets in die richting).

‘s ochtends om 7 uur zou onze tour al beginnen, we hadden gekozen voor een 5 uur durende tour incl. boottour. Wanneer je deze fietstour gaat doen, dan zou ik zeker de 5 uur durende tour aanraden, de boottrip was echt een leuke toevoeging en die 5 uur is echt heel snel voorbij! En het is best wel fijn om zo vroeg te starten omdat het dan nog acceptabel warm is!

thailand-collage-3Het meest bijzondere van de reis vond ik denk ik dat je ineens uit een hele drukke stad zo een plantage binnen fietst, een totaal andere wereld en toch helemaal niet ver van de drukke stad. Waar ik ook van opkeek was dat onze fietsen heel makkelijk zo in de boot gezet werden, echt heel handig.

Ook kregen we onderweg steeds nieuwe flesjes water of fris en (volgens mij) rond 11 uur kregen we een lunch, een hele goede lunch met heel veel keuze! Mijn tweede avontuur wat betreft eten in Thailand haha.

In ieder geval wanneer je dus ooit in Bangkok bent, dan zou ik zeker deze tour boeken!

img_8439 img_8457 img_8549 img_8557 img_8560 img_8569img_8567  img_8617 img_8635 img_8656 img_8664

DAG 3

Op dag 3 namen we de trein naar Ayuthaya om daar een dagje door te brengen. Na onze treinreis stapten we voor een paar cent in een boot om naar de overkant te komen. Daar regelden wij een tuk tuk voor een paar uur, onze chauffeur zou ons dan langs een aantal bezienswaardigheden rijden en wanneer wij ergens in wouden, wachtte hij buiten op ons.

collage-thailandAan het einde van de dag hadden we wel genoeg tempels gezien voor de rest van de reis haha. Maar interessant was het wel en het was een leuke ervaring om met een tuk tuk rondgereden te worden, dat kan natuurlijk niet ontbreken op zo’n reis!

‘s avonds namen reisden we door met de nachttrein naar Chiang Mai. Tijdens het wachten op het station spraken we nog met een aantal Nederlanders, heel gezellig aangezien wij best lang moesten wachten.

img_8730 img_8760 img_8762 img_8790

img_8831img_8795 img_8825  img_8860 img_8863 img_8884 img_8893

DAG 4

De dag begon dus in de nachttrein, ik dacht dat ik wel zou slapen want ik was erg moe. Maar echt geslapen had ik niet helaas. Opzich waren de “bedden” best oké, maar ik kon mij alleen maar wanneer ik bijvoorbeeld op mijn zij lag, dan kon ik niet blijven liggen door het schudden van de trein haha. Maar ondanks de slechte nachtrust was het het het wel waard, ‘s ochtends opstaan met een geweldig uitzicht is wel echt heel tof!

collage-facebookBegin van de middag kwamen we aan in Chiang Mai, daar hadden we een luxe hotel geboekt waar anderen die wij hadden leren kennen via Facebook, ook zaten. We zouden dan de dag erna met zijn 4en naar de Sticky Waterfalls, aangezien we dan de kosten van de taxi konden delen door 4 personen. Maar toen we net aankwamen in Chiang Mai ontving ik een berichtje met dat zij diezelfde dag al heen woudenimg_9008 gaan, wat betekende dat wij niet meer mee konden aangezien we nog onderweg waren. Maar gelukkig vonden zij het niet erg om even te wachten en zijn we alsnog met de taxi naar Nam Phu Chet Si gereisd.

Daar konden we watervallen beklimmen die niet
glad waren, echt superleuk om te doen. Ook was er nog een andere weg bij de watervallen waar je uitkwam bij een heel mooi soort beekje (ik weet niet hoe je het zou kunnen noemen. Het water was heel helder, en heel bizar maar je kreeg het gewoon niet op de foto.

img_8974 img_9016

img_8996 img_8990 img_8986 img_8982 img_8981

Eigenlijk hadden we voor deze dag een rustdag gepland, omdat het van de ene plek naar de andere plek reizen je toch wel echt uitput. Maar omdat dit toen op ons pad kwamen, besloten we maar om de volgende dag een “rustdag” te nemen!

Nadat we terugkwamen van de watervallen zijn we even op bed gaan liggen om uit te rusten en in de avond zijn we naar een night market geweest die we eigenlijk per ongeluk ontdekten. Hier aten we allemaal random dingen die we bij verschillende kraampjes gekocht hadden, om het vervolgens op een blokken beton op te eten. Het klinkt niet gezellig maar dat was het zeker wel! Oh en we hadden ook nog live muziek van een muzikant die helemaal in zijn eigen wereld was, te grappig!

En als afsluiter aten we samen nog een bananen-nutella crêpe.. Hier is de nieuwe verslaving begonnen hahah.

img_9040  img_9043

Tot zo ver de eerste 4 dagen van de reis door Thailand! Het was de bedoeling dat ik per week zou terugblikken, maar ik merk nu al dat ik veel te veel foto’s en verhalen te delen heb. Dus doe ik het per 4 dagen! Wat ongeveer 9 artikels zullen zijn, oeps! Maar hopelijk, ondanks dat het alweer een tijdje geleden is, vinden jullie het alsnog leuk om te lezen en te zien!