Thailand Koh Tao & jungletour in Khao Sok!

Home / Travel / Thailand Koh Tao & jungletour in Khao Sok!

Dag 26

DCIM101GOPROGOPR1300.JPGIk denk dat 13 augustus wel één van de mooiste dagen van mijn leven was tot nu toe, in ieder geval één van de meest bijzondere. Omdat wij de dag ervoor tijdens onze snorkel boottour geen schildpadden hadden gezien en daar toch wel een beetje op gehoopt hadden, besloten wij om nog een keer naar Shark Bay te gaan. We hadden op Facebook gelezen dat de dagen ervoor meerdere schildpadden gespot waren op die plek, dus waagden wij graag ook een kansje.

Zodoende namen wij een taxi naar Shark Bay waar wij onze spullen op het strand achterlieten en zelf het water indoken met onze snorkels. Het duurde eventjes maar na een tijdje hadden we een schildpad gespot die relaxt wat van het koraal aan het eten was.

Het was zo enorm mooi en magisch! En nog zoveel groter en mooier in het echt. Onze dag kon niet meer stuk na het zien van één schildpad. Natuurlijk had het ons tof geleken om er nog meer te zien, maar ons doel was in ieder geval gelukt! Ik denk dat dit ook wel één van de mooiste dagen van de reis is geweest, of in ieder geval één van de mooiste momenten!

Dag 28

Op 15 augustus stond ons er weer een nieuw avontuur op ons te wachten. De dag ervoor hadden wij een hele dag gereisd van Koh Tao naar de Donsai Pier om vervolgens een bus te nemen naar Surat Thani. Vanaf daar namen we een mini-van naar Khao Sok, een zeer lange reis en ‘s avonds kwamen na een lange dag, in het donker aan bij ons hostel (Nung House).

Gelukkig konden wij op de 15e opgehaald worden door een organisatie bij ons hostel. Op Larissa haar verjaardag vertrokken wij naar de jungle. Onderweg maakten wij nog een stop bij de 7eleven om wat eten voor onderweg te halen en Larissa kocht nog schoenen met meer grip voor in de jungle.

DCIM101GOPROGOPR1422.JPG img_0815

Uiteindelijk hebben wij met een longtail boot door een prachtig gebied gevaren om vervolgens uit te komen bij ons verblijf. Iedereen kreeg een hutje toegewezen waar je je spullen kon stallen en we hadden even wat tijd voor ons zelf. Er lagen kajakken in het water voor onze hutjes, die kon je vrij gebruiken, superleuk!

Wij gingen een klein stukje kajakken en daarna zijn wij gaan lunchen. Veel tijd was er niet want toen gingen wij al met een grote groep de jungle in. De jungletrekking was enorm vet om te doen, ik heb er echt van genoten. En één van de leukste dingen vond ik eigenlijk wel dat je enorm vies en nat ervan werd maar het je op dat moment niets meer kan schelen. Wel kreeg je het op het gegeven moment wel koud wanneer je even de tijd had om stil te staan. Ook dit was een echt hoogtepunt van de reis!

DCIM101GOPROGOPR1434.JPGToen wij weer terug kwamen van de jungletrekking was het tijd om avond te eten. Om vervolgens in de avond nog een nachtsafari te gaan doen. Dat klinkt overigens wel spannender dan dat het daadwerkelijk was. Je zat dan met zijn allen in een bootje, vervolgens gingen de gidsen met zaklantaarns in de bomen schijnen op zoek naar speciale vogels. Volgens mij hebben wij alleen maar 1 keer het oog van een neushoornvogel gezien. Maar ondanks dat dat het enige was, was het wel een grappige ervaring, leuk om eens mee te maken.

img_0814   img_0825   img_0925 img_0821

img_0918schermafbeelding-2017-12-10-om-13-11-51

Dag 29
img_0940Hoe heerlijk is het om wakker te worden met dit prachtige uitzicht! Om half 7 ging onze wekker al, we zouden namelijk op ochtendsafari gaan!

De ochtendsafari vond ik leuker dan de nachtsafari, deze keer zagen we schattige aapjes (want die hadden wij nog niet genoeg gezien haha).

Bij terugkomst konden we gaan ontbijten en kwamen wij erachter dat er allemaal dingen van onze waslijn misten, zo ook mijn bikini. Helaas heb ik mijn bikini niet weer gevonden maar zag ik wel mijn foute regenhoedje op het meer drijven. Een jongetje van de groep heeft die voor mij opgehaald. Gelukkig gebeurde het op de 29ste dag en niet aan het begin van de reis, anders had ik geen bikini gehad en had ik alleen maar mijn badpak kunnen dragen.

img_1061Na het ontbijt moesten wij onze spullen weer inpakken om weer op pad te gaan. We stopten bij grotten die op zichzelf niet heel speciaal waren, het meest fascinerende vond ik toch wel de grote spin die daar ook aanwezig was haha.

Daarna maakten wij nog een stop bij een prachtig meer om vervolgens te gaan lunchen bij en viewpoint.

schermafbeelding-2017-12-10-om-13-25-46

img_0941 img_0950 img_0971 img_1010

img_1024img_1012 img_1019  img_1033 img_1035 img_1037

img_1041 img_1054   img_1059

Uiteindelijk vond ik Khao Sok één van de tofste plekken in Thailand, ik denk dat ik bij een volgende keer nog een dag langer zou boeken. Zodat je ook nog een langere jungle tour kunt doen! Tot zover de foto’s van dag 26 tot dag 29, overmorgen zal alweer het laatste artikel over Thailand online komen!