Thailand Pai, Krabi & Phi Phi Eilanden

Home / Travel / Thailand Pai, Krabi & Phi Phi Eilanden

Dag 9

Op 27 juli hadden we een dagtour geboekt DCIM100GOPROGOPR0463.JPGom in 1 dag alle bezienswaardigheden in Pai t
e kunnen zien. Met een groep van ongeveer 12 mensen, waarvan de helft Nederlands, werden wij een hele dag rondgereden van de ene bezienswaardigheid naar de andere.

Wij werden opgepikt bij ons verblijf (Paitopia), daar waren wij aan het wachten samen met 2 andere Nederlandse meisjes (Emma & Anouk) en een ander meisje genaamd Kinga. Uiteindelijk werd het busje waarin we rond werden gereden voller en voller, tot we compleet waren. Het was leuk dat je de hele dag met dezelfde mensen om je heen bent en dat je op die manier andere reizigers leert kennen. We waren met een leuke groep mensen en dat maakte de dag eigenlijk nog leuker.

We stopten op verschillende locaties. Zo stopten wij op een plek waar we zouden gaan bamboo raften, dat klinkt heel spannend en cool.. Maar in werkelijkheid bleek het niet meer dan een vlot te zijn waar je maximaal 5 minuten op zat haha. Maar het idee was leuk en de grotten waren wel leuk om te zien.

De hotsprings was ook 1 van de stops, heerlijk zwemmen in door de natuur verwarmd water. Helaas wel jammer dat op het moment dat wij in de hotsprings waren, het keihard begon te regenen en onweren. Mij is van kleins af aan al geleerd om wanneer het onweert, niet aanraking te zijn met water omdat water geleidt. Voor mij was het dus een kort bezoekje aan de hotsprings haha.

img_9430 img_9436

schermafbeelding-2017-12-09-om-21-28-23img_9448 img_9459 img_9493  Ook stopten wij bij de Mor Paeng waterval. Het was er niet alleen prachtig, je kon ook nog eens van de waterval afglijden als een glijbaan. Hoewel iets in mij schreeuwde: dit wil ik doen!! Dacht de verstandige ik na een mislukte sprong van de klif in Chiang Mai, laten we dit maar even overslaan.

Misschien als ik er weer heen zou gaan, zou ik er wel van af glijden, het is wel erg tof.

img_9562Vanuit ons verblijf konden wij de witte Boeddha (Wat Phra That Mae Yen) zien, wij wouden daar eigenlijk al eerder ‘s ochtends heen om de zonsopgang te bekijken. Maar dat zou betekenen dat we enorm vroeg daar al heen zouden moeten gaan. De Boeddha zelf stond op dat moment in de stijgers helaas, maar het uitzicht was wel enorm mooi!

img_9539 img_9545 img_9554img_9547   img_9577

img_9612Onze laatste stop was bij de Grand Canyon van Pai. Alleen al hierom moet je Pai bezoeken wanneer je in Thailand bent. Hier bleven wij om de zonsondergang te gaan bekijken, echt prachtig! Ook dit is denk ik wel één van de mooiste ervaringen van deze reis.

De afgronden bij de Grand Canyon waren wel enorm diep, dus wanneer je hoogtevrees hebt dan zou ik het misschien niet gelijk aanraden haha.

Je kon zelf beslissen hoe ver je wou lopen/klimmen, maar naarmate je verder gaat, des te moeilijker het soms wel gaat worden. Op het gegeven moment was er een stuk zo stijl naar beneden dat ik besloot om niet meer verder te gaan. Zo raar, het lukte gewoon niet om naar beneden te komen, laat staan dat ik op de terugweg dan niet meer naar boven zou kunnen gaan haha.

img_9582  img_9590 img_9596  img_9652img_9618  img_9661 img_9689

Aan het eind van de dag kwamen we als groep nog een keer bij elkaar om gezamenlijk te gaan eten bij een restaurantje dichtbij de Walking street. Nadat we heerlijk gegeten hadden, zijn we nog naar een club geweest voor een drankje en om te bierpongen (of nou ja Larissa haha).

Op 28 juli hadden wij een heerlijk rustige dag in Paitopia, waar wij onder andere gingen kaarten met Emma en Anouk waarmee wij de dag ervoor de tour hadden gedaan. Verder hebben wij tijdens onze reis weinig “rustdagen” zoals deze gehad, wel heel belangrijk!

Op 29 juli reisden wij van Pai naar Chiang Mai per minibus, vanaf daar vlogen wij naar Bangkok en vervolgens op 30 juli vlogen wij ‘s nachts door naar Krabi.

img_9691 img_9698

Dag 12

30 juli kwamen wij aan in Krabi, wij reisden naar Ao Nang waar wij een hutje geboekt hadden voor een paar dagen. Wij waren alweer best lang aan het reizen geweest en wouden deze dag niet zomaar voorbij laten gaan. We deden het nog even rustig aan en aan het eind van de middag regelden wij via ons hostel een taxi naar de Tiger Cave Temple. Daar wouden we de zonsondergang gaan bekijken. Ik kan denk ik wel zeggen dat dit het zwaarste was van de hele reis door Thailand haha. We beklommen een trap met meer dan 1260 treden en kwamen helemaal bezweet en kapot boven aan. Maar uiteindelijk was het het helemaal waard want het uitzicht was prachtig en na die tocht voelden we ons wel echt moe maar voldaan!

Ook deze keer bleef onze taxi op ons wachten tot we weer terug beneden waren. Gelukkig ging de terugreis een stuk sneller dan de heenreis! Maar opzicht hadden we er best lang over gedaan in totaal dus waren we bang dat onze chauffeur er niet meer zou staan, uiteindelijk stond hij netjes nog op dezelfde plek op ons te wachten! DCIM100GOPROGOPR0620.JPG

thailand-1 thailand-2

Dag 13

img_9756 Op 31 juli boekten wij onze eerste speedboat tour. Ons idee was eigenlijk om samen met Emma en Anouk, die wij eerder in Pai ontmoet hadden, een tour te gaan doen. Helaas zat hun tour vol en boekten wij in de ochtend een andere speedboat tour naar de Phi Phi eilanden.

Zoals ik ook al eerder vermelde in het vorige artikel, ben ik snel wagenziek. En de laatste keer dat ik mij op een boot bevond ging het niet helemaal goed (zachts gezegd).. Ik had dus zo mijn twijfels bij een boottour maar wou het in ieder geval proberen. Uiteindelijk heb ik heel wat mensen zien overgeven maar gelukkig werkten mijn reisziektepilletjes (of ik had gewoon geluk), want ik heb vooral enorm kunnen genieten van de boottour!

img_9712 img_9718 img_9724 img_9735 img_9740 img_9746 img_9752  img_9762 img_9782  img_9784 schermafbeelding-2017-12-09-om-23-14-43img_9797

Tot zover dag 9 t/m 13! Het is weer een lang artikel geworden door de grote hoeveelheid foto’s haha!