Thailand Kui Buri national park, Bangkok & Kanchanaburi!

Home / Travel / Thailand Kui Buri national park, Bangkok & Kanchanaburi!

Dag 30

img_1080 17 augustus bestond voornamelijk uit de hele dag reizen, ‘s ochtends vroeg werden wij al om 7 uur opgehaald om met een mini-van weer naar Surat Thani te reizen. Vanaf daar namen we de trein naar Hua Hin.

Eenmaal in Hua Hin aangekomen zijn wij opzoek gegaan naar het gasthuis waar we een kamer hadden geboekt. We hadden een prima kamer en de eigenaar was Duits dus dat was soms met de taal best handig! Die avond probeerden wij meteen om een taxi te regelen voor naar Kui Buri, waar wij de volgende dag een olifantensafari zouden doen. Uiteindelijk bleek het nog best lastig te zijn om een taxi te regelen. En na veel stress lukte het gelukkig eindelijk!

In de tussentijd zijn wij naar een nightmarket geweest, waar wij beiden ons avondeten bij verschillende kraampjes samen stelden. Ook namen wij een Thaise voetmassage en aten wij nog “rolletjes ijs”!

img_1085 img_1087 img_1101img_1098  img_1108

Dag 31

img_1110 Op 18 augustus was het dan zo ver, eindelijk zouden we olifanten in het wild gaan zien! Maar omdat wij pas in de middag de tour geboekt hadden, konden wij in de ochtend nog een beetje Hat Yai verkennen. Zo kwamen wij random uit bij een strandje, niet zo mooi als dat wij gewend waren van Thailand haha!

Uiteindelijk toen wij weer terug waren in het guesthouse duurde het niet lang meer voordat onze taxi er ook al was. Wij lieten onze bagage achter in een kamertje in het guesthouse om vervolgens naar Kui Buri te vertrekken. Niet alleen wij maar ook de eigenaar van het guesthouse had de taxichauffeur duidelijk gemaakt waar wij heen gebracht moesten worden. Uiteindelijk kreeg hij het toch voor elkaar om na een tijdje ineens niet meer te weten waar hij nou eigenlijk heen moest. Gelukkig zijn we er gekomen, ook nog ruim op tijd.

img_1134Eenmaal aangekomen bij het “beginpunt” zijn wij eerst nog gaan lunchen met onze gids voor die dag, waarna wij in stijl achterin een pick-up staand werden vervoerd.

Nadat we onze lunch op hadden, reden we weer terug naar het “beginpunt” waar wij eerder heen waren gebracht. Daar kregen wij beiden een verrekijker en wat fruit.

Na een tijdje vertrokken wij dan echt naar het national park waar de safari kon beginnen. Alleen de weg er naartoe was al erg mooi!

schermafbeelding-2017-12-10-om-15-44-08

img_1142 img_1143

In het national park kwamen er nog andere gidsen bij ons in de pick up (of hoe je het ook kan noemen) zitten. Heel leuk want ondanks dat we natuurlijk voor de olifanten kwamen, kregen wij ook heel veel andere dingen te zien. Het was heel tof dat ze vanuit hun hart leken te praten, zo passievol. Alle kennis die ze hadden over andere dieren en planten die wij tegenkwamen deelden ze met ons. Zo waren er bijvoorbeeld planten die je kon eten, onze gids plukte dan wat voor ons om het te laten proeven.

img_1144 img_1146 img_1166img_1158

Uiteindelijk hebben we nog best veel olifanten op een afstand kunnen zien. Het was zo mooi om ze in hun eigen leefomgeving te zien en ook met zoveel!

Nadat Larissa en ik gehoord hadden over hoe slecht het was voor olifanten om erop te rijden, kwam het niet meer in ons op om dat te gaan doen. Maar ook kwamen wij er na enige research achter dat een “elephant sanctuary” ook vaak niet goed is voor de olifanten. Wij stonden er niet achter om een olifant te gaan wassen of ermee op de foto te gaan, ondanks dat een olifant gewend is aan mensen en niet anders meer weet.. Naar mijn weten vind niemand het leuk om 10 keer per dag gewassen te worden. Daarom kozen wij ervoor om nog wat meer geld uit te geven aan een ver weg gelegen olifanten park waarbij je de olifanten van een respectvolle afstand kunt bewonderen, ik zou het zeker aan iedereen aanraden!

img_1176 img_1183 img_1240img_1199 img_1215 img_1221 img_1227  img_1247 img_1276

schermafbeelding-2017-12-10-om-15-43-18

Dag 32

img_1412Aan het begin van onze reis hadden we al een aantal dingen bezocht in Bangkok. Maar zo had ik zelf nog de wens om in een Tuk Tuk in Bangkok te gaan en had Larissa nog de wens om een drankje te gaan drinken op een rooftop bar. Zodoende wouden wij nog graag ten minste 1 dag besteden in Bangkok.

Op Facebook lazen wij iets over een Tuk Tuk hop on hop off sightseeing tour. Je kon dan een app downloaden op je telefoon, om vervolgens voor een dag een Tuk Tuk te bestellen. Om het wat beter uit te leggen: wanneer je dan in de app zei dat je op een bepaald punt was, dan kwamen ze je daar ophalen om je weer naar een ander punt toe te brengen. Super handig en veel goedkoper dan wanneer je telkens los vervoer moet boeken. En wat ook heel handig was, was dat je ook een mini wifi router kon huren voor een dag. Dat betekende dat je overal in heel Bangkok wifi bij je had en er konden ook nog meerdere apparaten op, super slim bedacht.

img_1280 img_1284

We hebben in één dag de meeste bezienswaardigheden van Bangkok wel gezien. Zo bezochten we weer een heleboel tempels, zagen we de liggende Boeddha in Wat Pho en gingen we naar de flower market. En zoals al eerder gezegd, gingen wij in de avond naar een rooftop bar met een prachtig uitzicht, zo leuk!

img_1283  img_1287  img_1304

img_1377img_1305 img_1309

img_1346 img_1348

img_1495img_1372  img_1380

img_1456img_1393 img_1449  img_1448     img_1504 img_1508 img_1513 img_1540

Dag 33

img_1664 20 augustus was onze laatste dag in Thailand, ‘s nachts zouden we weer moeten vertrekken om na 5 weken terug te gaan naar Nederland.

Er was 1 locatie waar we nog wel graag heen wouden en dat was Kanchanaburi. Maar helaas ligt deze stad nog best een eindje van Bangkok, gelukkig was het wel mogelijk om in één dag op en neer te reizen. Dus besloten wij om op onze laatste dag naar Kanchanaburi te gaan voor de prachtige watervallen.

‘s ochtends vroeg om 10 voor 8 namen wij de trein van het station Thon Buri in Bangkok naar Kanchanaburi. Eenmaal in Kanchanaburi gingen wij opzoek naar een bus die ons naar de watervallen kon brengen. Het was erg vaag, maar uiteindelijk vonden wij het punt waar we moesten wachten op een bus die ons daarheen zou brengen.

Na een tijdje in de te krappe bus gezeten te hebben, kwamen wij aan bij het national park om daar de Erawen watervallen te kunnen bewonderen. We zijn uiteindelijk helemaal weer tot de top geklommen, met vallen en opstaan want het pad werd uiteindelijk doordat het regende erg glad.

Ik vond het tof dat we er nog heen zijn geweest, maar om heel eerlijk te zijn had ik gedacht dat het nog mooier zou zijn omdat iedereen er zo enorm enthousiast over was. Maar misschien kwam dat ook wel omdat het best veel geregend had en wij natuurlijk op tijd stonden omdat wij ons vliegtuig niet mochten missen. Achteraf best wel riskant, want het had natuurlijk gekund dat er iets zou gebeuren met het busje of met ander vervoer.

Gelukkig is dat niet gebeurd en waren wij weer op tijd terug in Bangkok, waar wij nog wat souvenirs kochten en vervolgens een Grab taxi bestelden om naar het vliegveld te gaan!

img_1594 img_1638

img_1684img_1605 img_1615   img_1670 img_1675 img_1680  img_1690 img_1702 img_1725 img_1728 img_1731 img_1732 img_1733

img_1752img_1734 img_1743   schermafbeelding-2017-12-10-om-16-38-20 schermafbeelding-2017-12-10-om-16-39-41
img_1757Dit was het laatste artikel over de reis door Thailand! Hoewel de artikels wat later online zijn gekomen dan gepland, hoop ik dat het alsnog leuk is om te zien! In ieder geval vond ik het zelf erg tof om de reis nog eens te kunnen ervaren op deze manier. En het is heel leuk om weer een aantal herinneringen voor mijzelf nog vast te leggen.

Ik heb enorm genoten van deze reis en ik heb ervaringen op gedaan waar ik in de toekomst ook nog veel aan zal hebben. Niemand kan mij dat nog afnemen. Thailand is een geweldig land, lieve mensen en prachtige plekken. Het land is enorm divers en ondanks dat het best wel toeristisch is, vind ik zelf dat er nog genoeg over is om te ontdekken. Ook ben ik enorm dankbaar voor het feit dat ik de reis heb mogen maken met Larissa. Ik heb haar 3 jaar geleden op een camping in Duitsland leren kennen en het was supertof om met haar deze reis te maken! Ik zou iedereen die het overweegt om eens naar Thailand te gaan, het aanraden. In de toekomst hoop ik zeker nog eens terug te keren.