Bangkok by night fietstour / Thailand

Home / Travel / Bangkok by night fietstour / Thailand

f09fd4dd-d2af-42b9-87d4-1ca2a8ce3377_855b52ab-4605-4dec-bec9-6df019bee4b0Omdat ik afgelopen zomer verschillende landen wilde bezoeken, leek het mij handiger om een retourticket naar Bangkok te boeken. Zo kon ik mijn reis starten in Bangkok om vervolgens door te reizen naar Myanmar en vanuit Vietnam kon ik aan het einde ook weer terugvliegen naar Bangkok. Retourtjes zijn vaak goedkoper dan enkeltjes en ook omdat ik met verschillende reispartners reisde, was dit handiger. Op deze manier kon ik met Elvira vanaf Amsterdam naar Bangkok vliegen en op de terugweg kon ik met Nienke vanaf Bangkok naar huis vliegen.

Zodoende namen Nienke en ik op 27 augustus op het vliegveld in Ho Chi Minh City afscheid van Daniëlle. Zij reisde namelijk weer via Hanoi terug naar Nederland. Hoewel we elkaar een paar dagen daarna alweer weer zouden zien in Nederland, voelde het toch wel gek om na drie weken afscheid te nemen.

bangkok-3

bangkok-2Terwijl Daniëlle terug vloog naar Hanoi, vlogen Nienke en ik naar Bangkok.

Eenmaal in Bangkok aangekomen hadden we het niet getroffen met het weer. Het heeft eigenlijk alleen maar geregend toen wij er waren. Maar, de volgende dag zouden wij toch weer thuis zijn, dus het maakte niet zoveel meer uit. Wel was het een uitdaging tijdens onze avondactiviteit.

We kwamen in de middag aan in Bangkok en hadden voor in de avond een fietstour geboekt. Eigenlijk had ik deze fietstour al aan het begin van de reis willen doen samen met Elvira, maar dat was er toen niet van gekomen. Daarom deden we de fietstour op de laatste avond van deze reis. Eigenlijk was het niet helemaal handig wat betreft tijd aangezien we in de middag aankwamen en we de volgende ochtend alweer zouden vertrekken. Maar gelukkig lukte het allemaal precies en waren we nog op tijd voor de fietstour.

bangkok

DCIM100GOPROGOPR2013.JPGVorig jaar had ik ook al een fietstour door Bangkok gedaan en dat vond ik toen echt één van mijn hoogtepunten van de reis. Die tour was toen overdag en de tour duurde veel langer. Deze keer gingen we voor een tour in de avond: Bangkok by Night! Dit was weer heel anders dan vorig jaar, erg leuk. Ik zou nog steeds iedereen Co van Kessel fietstours aanraden voor wanneer je in Bangkok bent. Het is relatief prijzig, maar het is het het helemaal waard.

Ook deze fietstour vond ik weer erg leuk, al vond ik de dagtour wel nog leuker. Onze gids Sandra nam ons mee door allemaal kleine gangetjes, straatjes en ook de rivier over met een pondje. We fietsten door Chinatown, een bloemenmarkt en bezochten nog een paar tempels. Het was net als vorig jaar weer een erg leuke fietstour!

DCIM100GOPROGOPR2006.JPG bangkok-6img_7184bangkok-10

bangkok-5Op 28 augustus was het dan toch echt zo ver: we reisden weer terug naar Nederland! Ik had nogal gemengde gevoelens hierover. Ergens had ik nog steeds heimwee (daar zal ik nog wel een keer een artikel over schrijven!) en tegelijkertijd wilde ik ook nog wel langer blijven, al is het alleen al om dat vrije gevoel vast te kunnen blijven houden.

Maar goed, ik was al negen weken weg geweest en het “normale” leven stond ook weer op mij te wachten. Dus namen wij om twaalf uur het vliegtuig terug naar Nederland.

Wat erg fijn was, was dat we een rechtstreekse vlucht met KLM hadden, dat maakte de reis terug toch nog wat minder erg. Ook hadden we een gezellige steward die de vliegreis nog net wat leuker maakte! Zo kregen we extra drankjes na het geven van een aantal tips voor Vietnam, echt lief.

fe87a30a-9adf-414b-91f6-b02324cc2775

Dit was alweer het laatste artikel over de reis in de zomervakantie! Uiteindelijk duurde het langer dan gepland voordat de artikelen online stonden, maar beter laat dan nooit ;). De volgende artikelen zullen alweer gaan over de reis naar Marokko van afgelopen januari.

Ik vond Myanmar de meest bijzondere plek van afgelopen zomer en ik zou heel graag nog weer eens terug willen naar Vietnam! Maar eerst staan China, Taiwan en de Filippijnen op de planning voor komende zomervakantie!

Wat is het mooiste land dat jij ooit bezocht hebt?