Eerste dagen in Hanoi / Vietnam

Home / Travel / Eerste dagen in Hanoi / Vietnam

hanoi-2Na twee weken door Cambodja te hebben rondgereisd was het alweer tijd voor onze volgende bestemming: Vietnam! Hier kwam Daniëlle er ook nog bij om met zijn drieën de laatste drie weken rond te reizen.

Op 6 augustus waren wij vanaf Phnom Penh (Cambodja) naar Hanoi gevlogen. Hier kwamen wij ‘s avonds rond kwart over negen aan. Tussendoor hadden we nog een korte tussenstop in Laos, maar verder, net als alle andere vluchten ging ook deze vlucht weer erg snel. Heel toevallig zaten we in het vliegtuig ook nog eens naast een Nederlandse vrouw, zij stapte uit in Vientiane (Laos). We hebben dus een uur aan één stuk door met haar gepraat, heel gezellig.

Vanaf het vliegveld ging het allemaal heel snel, we regelden weer een Grab Taxi die ons naar ons hotel bracht. Ons hotel was prima, niet mega luxe, maar we zaten midden in het centrum dus dat was wel fijn.

hanoi-3

hanoi-47 augustus – Daniëlle verwelkomen!

Op dag 42 zagen we eindelijk Daniëlle weer! Vanaf nu zouden we de rest van de reis met zijn drieën afleggen.

Maar, voordat Daniëlle kwam verkenden wij zelf nog een beetje de buurt en waren wij in de ochtend nog echte ramptoeristen toen er tegenover het hotel een stroomkabel in de brand stond. Uiteindelijk keek niemand op of om en werd het al snel gefixt door iemand met een brandblusser, toch een vermelding waard in dit artikel. Verder hadden wij erg veel zin in een lekkere smoothiebowl (zo lekker als op Bali of als hier in Groningen is volgens mij onmogelijk, maar toch). Nadat wij een heel stuk gewandeld hadden voor een restaurantje, bleek de smoothiebowl zo klein als onze hand te zijn. Dit was dus erg teleurstellend haha.

img_4055Na ons spijtige smoothiebowl avontuur, was het tijd om Daniëlle op te halen van het vliegveld. Daar hebben wij een tijdje gewacht, omdat er wat moeilijkheden waren met het visum van Daniëlle. Uiteraard hadden we een mooi papiertje laten printen met Daniëlle haar naam erop, we mochten die alleen niet continue laten zien, want dan werden we weggestuurd.

Toen wij eenmaal compleet waren namen we een taxi terug naar het hotel, om vervolgens in een restaurant avond te eten.

hanoi-5

hanoi-10

8 augustus – naar de dierentuin

Zoals ik al eerder in een artikel heb gezegd, ben ik sinds afgelopen zomer fan geworden van dierentuinen in het buitenland. Een uitje naar de dierentuin is een prima activiteit voor op een rustdag. En het is ergens heel fascinerend om al die verschillende dierentuinen te zien. Dus op onze tweede dag in Hanoi besloten wij om een dagje naar de dierentuin te gaan.

Rond tien uur vertrokken wij met een Grab taxi naar Thủ Lệpark. Daar eenmaal aangekomen zagen we een soort combinatie van een attractiepark en een dierentuin in één. De dierentuin zelf was niet heel anders dan alle andere dierentuinen die ik in de vakantie bezocht had. Wel blijf ik mij erover verbazen dat je zo dicht bij de dieren kunt komen, dat je gewoon je vinger door het hek kunt steken bij de krokodillen of gewoon over een hek kunt stappen om bij de nijlpaarden te komen.

hanoi-7e3bd35b8-18bf-4e4e-b9c5-e77a3be98a93img_2127 img_2128 img_2114 img_2109hanoi-12img_4157hanoi-8

hanoi-9Na het aapjes kijken (letterlijk ;)), wilden wij in zo’n typische zwanenboot varen. Daniëlle en Nienke gingen trappen om vooruit te komen en ik zou voor de foto’s zorgen. Ik nam mijn taak natuurlijk erg serieus en wilde er even goed voor gaan staan. Hier was de bootverhuurder het niet helemaal mee eens en hij begon ineens te schreeuwen door zijn megafoon in het Vietnamees. Het duurde even voordat ik door had dat hij het tegen mij had. En pas toen ik weer ging zitten hield hij op mijn schreeuwen, dat maakte het wel duidelijk haha.

fbe5f6cc-5ace-41f3-89ff-e8d42c00688aimg_21348083dc12-083b-4b58-9f63-c916ddaf93a4

img_4186Vanaf de dierentuin zijn wij doorgegaan naar de Lotte Center Mall. Nog zo’n perfecte activiteit voor op een rustdag, net als het bezoeken van een dierentuin. We zijn wat gaan eten in deze mall en hebben een tijdje doorgebracht in de boekenwinkel (oprecht één van mijn favoriete bezigheden).

Vervolgens namen wij weer de taxi terug naar het centrum. We wilden al naar de Ngoc Son Tempel, maar besloten om te wachten tot Daniëlle ook mee kon. Via een bruggetje kon je naar het Jade Island lopen, dit eilandje ligt in het Hoan Kiem meer. Het is een heel klein eilandje waar alleen maar één Chinese tempel op te vinden is. Wel een mooie tempel overigens!

hanoi-10323c1a7-d846-4dfd-9088-d5f44c7508bdhanoi-11

img_4333Onze planning voor deze dag bleek zo goed in elkaar te zitten dat we in de avond besloten om ook nog naar het poppentheater te gaan. We hadden hier veel goede verhalen over gehoord en hoewel ik in eerste instantie niet gauw dit op mijn lijstje zou hebben gezet, was het het meer dan waard! Het poppentheater was een show met poppen op het water, nu denk je waarschijnlijk net als ik: ‘ok.. leuk?…’ Althans, dat dacht ik. Maar zoals ik al zei was het het echt waard. De theaterzaal zag er heel verzorgd uit en was mooi vormgegeven. Aan beide kanten van het “podium” zaten Vietnamezen die live muziek maakten, echt heel knap. En het was heel leuk om te zien aangezien ze hele andere instrumenten gebruikten dan ik normaal gesproken gewend ben. Er werd een verhaal verteld met poppen die over het water dansten, echt heel knap hoe ze dit in elkaar hebben gezet. Ondanks dat ik niet begrepen heb waar het stuk nou eigenlijk over ging (ik kan nog steeds geen Vietnamees namelijk), vond ik het heel erg leuk.

hanoi-15img_4311 img_4318 img_4351img_2165 hanoi-poppentheater

Dit waren onze eerste dagen in Vietnam! Vanuit Hanoi reisden wij op 9 augustus door naar Sapa, hier zal het volgende artikel over gaan!