Jeju Island & U-do Island / Zuid-Korea

Home / Travel / Jeju Island & U-do Island / Zuid-Korea

15 mei – U-do Island

img_0329Op dag 4 vertrokken we met het vliegtuig vanaf Seoul naar Jeju Island. We kwamen er redelijk laat aan, dus op onze eerste dag deden we eigenlijk niets. We hadden een redelijk luxe hotel geboekt met jacuzzi, al bleek deze na een paar dagen kapot te zijn haha. Verder hadden we een erg fijn hotel dat redelijk buiten het “centrum” lag, maar toch dichtbij genoeg. Alleen wilde geen enkele taxi ons meenemen omdat niemand wist waar het hotel lag. Dat resulteerde zich in veel lopen met een backpack en Susan met koffers.

Dag 5 was gelukkig een groter succes, al was het niet minder avontuurlijk. Op dag 2 was ik al door mijn enkel gegaan waardoor of doordat (?) mijn schoen kapot was.. Wat betekende dat ik nog maar 1 paar schoenen over had en ik een nieuw paar schoenen in de stad had moeten kopen. Ik dacht heel handig sneakers te kopen waar ik het wel een tijdje op zou vol houden. Maar helaas kreeg ik enorme blaren van de schoenen waardoor ik alleen een beetje rond kon strompelen. Op dag 5 hadden we het idee om Seongsan Ilchulbong Peak te bezoeken. Het moest een hele mooie sunrise peak zijn, maar we waren per ongeluk een halte te ver uit de bus gestapt. Waardoor we een stuk te ver waren en ik door de blaren niet dat stuk terug kon lopen. Dus besloten we om random achter een paar andere toeristen uit China aan te lopen. img_0270Zij bleken naar Udo Island te gaan, en wij mochten ze wel volgen. We namen de boot naar Udo Island en wilden daar een fiets of een scooter huren. Al gauw zagen we dat ze hele leuke karretjes hadden, ze deden mij een beetje denken aan tuktuks. De keuze was snel gemaakt: we wilden persé zo’n karretje huren! Bij het eerste bedrijf waar we het probeerden mocht Susan met haar rijbewijs niet rijden, maar bij het volgende bedrijf deden ze er gelukkig niet moeilijk over!

Zodoende verkenden Susan en ik Udo Island per karretje, echt geweldig. Af en toe stopten we langs de weg voor een foto of een smoothie. Op zich was de weg best makkelijk, maar één keer hadden we een ander weggetje genomen en moesten we weer een heel stuk terug. Ook moesten we (eigenlijk Susan natuurlijk) soms een hellingproef doen omdat de weg ineens heel stijl was. Dat was nog best spannend met zo’n karretje! Het resulteerde zich in ieder geval in wat avontuur.

Na een uur of 2/3 waren we weer terug bij het startpunt. Daar leverden wij het karretje weer heel in en namen we de boot weer terug naar het vaste land. Op de boot had je in het midden een stuk waar je je schoenen uit moest om vervolgens op de grond te gaan zitten. Iedereen at daar gezamenlijk meegebracht eten, echt leuk om te zien.

Processed with VSCO with a6 preset

Processed with VSCO with c1 preset img_4737

Processed with VSCO with c1 preset

img_0277 img_0297  img_0316

img_0338Jeju Island

Toen we weer terug waren op Jeju Island was het nog vroeg genoeg om de Sunrise peak te bezoeken. Na een half uur wachten gingen we met de bus weer terug, om er bij de eerste halte uit te stappen. We wandelden alle trappen op naar boven, behoorlijk veel traptreden als je het mij vraagt.

Ik kreeg een beetje flashbacks naar de Rinjani. Al was het gelukkig niet zo zwaar, maar het was een klim en we hadden net als bij de Rinjani ook geen uitzicht op de top. Oh en het verschil was ook wel dat we hier gewoon een normale grond hadden.

Ondanks dat er niet echt een mooi uitzicht was, was het alsnog best leuk om te bezoeken.
img_0341 img_0343 img_0346 img_0347 img_0349 img_0353 img_0361img_0358  img_0366 img_0373 img_0382 img_0386 img_0398 img_0399 img_0400 img_0401 img_0402 img_0405

img_041916 mei – Jeongbang waterfalls

Voor op onze 6de dag hadden we gepland om naar de Jeongbang watervallen te gaan. Het duurde even voordat we de juiste bus naar de andere kant van het eiland gevonden hadden. Maar toen we er eenmaal aan kwamen was het er prachtig! We bezochten de Jusangjeolli Cliff en de Jeongbang waterfalls.

img_0443Al vanaf de eerste reisdag had Susan gezegd dat ze een foto in bikini wilde maken. Ongeacht het weer. Op het moment dat wij op Jeju Island waren, was het niet ontzettend mooi weer. Alleen het was wel het enige moment dat Susan die bikinifoto’s kon maken. Zodoende ging ze ervoor bij de watervallen.

Het was zo ontzettend grappig om de blikken van omstanders te zien. Echt genieten! Het moet er ook wel heel raar uitgezien hebben aangezien het relatief koud was. Mocht je de foto’s willen zien, check haar Instagram haha.

img_0423 img_0429 img_0452img_0433 img_0435 img_0436 img_0440 img_0441   img_0456 img_0464img_0458  img_5052

zuid-korea-dag-6

Tot zo ver onze avonturen op Jeju Island! Wanneer je ooit Zuid Korea bezoekt dan is een bezoekje aan Jeju & U-do Island zeker de moeite waard!